Jaarlijkse controle

Een mond met implantaten moet tenminste 1 keer per jaar gecontroleerd worden door een tandarts of implantoloog. Dit is belangrijk omdat bekeken moet worden of alles nog goed gaat met uw implantaten. Soms ontstaat rondom een implantaat een kleine ontsteking. Bij regelmatige controle wordt een dergelijke ontsteking op tijd ontdekt. De ontsteking kan worden verholpen en het implantaat blijft behouden. Als een ontsteking niet op tijd wordt behandeld, dan loopt u het risico dat het implantaat uiteindelijk verloren gaat.

Als u uw mond niet regelmatig laat controleren, loopt u ook het risico dat de zorgverzekeraar besluit om een nieuw kunstgebit niet meer te vergoeden. Als u niet regelmatig bent gecontroleerd en om wat voor reden dan ook gaat een implantaat verloren, loopt u ook het risico dat het opnieuw plaatsen van een implantaat niet wordt vergoed.

Vrijblijvende gratis advies afspraak

Hebt u vragen over de staat van uw huidige kunstgebit? Zit uw kunstgebit los, heeft u last van pijn in de mond, of lukt het kauwen niet (meer) goed? U bent van harte welkom voor een gratis 1e consult. Tijdens deze afspraak bekijken we uw kunstgebit en uw mond en bespreken we de meest geschikte oplossing.

Controle implantaten